We Are Your Friends

100 min.

we are your friends posterOké, ik ga er toch over schrijven. Er zijn verschillende domme films. Sommigen zo flauw dat het melig wordt, anderen hebben net genoeg plot en/of mooie mensen dat je de onzin accepteert. Dit was niet zo’n film. Dit was een vlak, leeg vehikel dat op geen enkele manier vermaakte.

Zonnig Californië met een groepje vrienden (twintigers?) dat het mooie, luxe leven wilt, maar er niet de middelen voor heeft. Gelukkig kan er eentje DJen! Moeten we maar geloven dan, want door een combinatie van luiheid en faalangst, wordt er weinig getoond, en de rest is niet indrukwekkend. Hoe ontdekken we dan dat deze jongemannen personen zijn in plaats van bordkarton? Niet. Er is een romance met een vrouw die er liever ook niet lijkt te zijn, wat gepruttel tussen werkgever en werknemers, maar gelukkig toch een happy ending. Geloof ik.

Een promo-clip voor MTV Ibiza is spannender en klinkt ook beter.

We Are Your Friends, StudioCanal 2015
Author: vanferdinandus

Ik ben een journalist en schrijver die in drie woorden te vatten is: lezen, creëren, schrijven. Voor de verrijking van mijn leven, maar vooral mijn plezier, kijk ik heel graag allerlei soorten films en televisieseries, maak ik foto's uit vreemde hoeken en loop door de aangelegde bossen van Nederland.

Reply?

