De Cirkel

Ze wacht op een antwoord, maar Elias weet niet wat hij moet zeggen.

Eindelijk weer eens een boek waar ik met pret in ging. Zo’n boek dat je kiest tussen televisie en internet omdat  het gewoon zo snel gaat, er zoveel gebeurt, het net eng genoeg is om lekker spannend te zijn.

Er gebeuren nare dingen in Engelsfors, een klein dorp in Zweden. Daar horen uitverkorenen bij, maar deze keer zijn het tieners die tieners eerst zijn en daarna pas helden, en daardoor verloopt het redden van de wereld (?), Engelsfors (?) en zichzelf niet zo heel soepeltjes. Je zal maar moeten samenwerken met je grootste pestkop omdat een of andere heks het vraagt.

Mooi is dat het allemaal meiden zijn, die op allemaal verschillende manieren vrouw mogen zijn zonder eendimensionaal te worden. Fijn dat er geen glazuur wordt gelegd over het middelbare schoolleven, maar dat tiener-zijn in al z’n bruutheid gewoon getoond wordt.

Het is het eerste boek van een trilogie, maar alle drie de boeken zijn al uitgebracht, dus laat je dat helemaal niet tegenhouden.

De Cirkel: Engelsfors 1, Mats Standberg & Sara B. Elfgren, Bruna Fictie 2012

Author: vanferdinandus

Ik ben een 26-jarige journalist en schrijver die in drie woorden te vatten is: lezen, creëren, schrijven. Voor de verrijking van mijn leven, maar vooral mijn plezier, kijk ik heel graag allerlei soorten films en televisieseries, maak ik foto's uit vreemde hoeken en loop door de aangelegde bossen van Nederland.

Reply?

